Villkor & Policy

Villkor & Policy Senzable.se

 

Om Senzable.se

  • Senzable .se , Kullagatan 37, 252 20 Helsingborg
  • För kontakt skicka mejl till info@senzable.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.

Beställning

  • När du slutfört din beställning så skickas en orderbekräftelse till din e-mail. I bekräftelsen finns uppgifter om produkten, pris, fakturering- och leveransadress
  • Är något fel i bekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@senzable.se

Leverans

  • Våra normala leveranstider är 2-7 dagar. OBS! Beställning lagda på helger skickas måndagen efter.
  • Om förseningar skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig hur länge) ska du kontakta oss via e-mail.

Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive moms
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck, felaktigheter i priser beroende på felaktig information och rätten att justera priset.

Ångerrätt

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt från det att du har tagit emot en vara som du beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt

  • Meddela oss att du har ångrat dig och meddelandet skickas via e-mail till info@senzable.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor returen gäller framgå.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Köparen står för returfrakten, leverans och skick på produkterna ska skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning
  • På återbetalningsbeloppet förefaller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas. Om produkten är skadad eller felexpedierad när den anländer så åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

Hur går du tillväga vid reklamation

  • Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras via e-mail där du anger ditt namn, adress, e-post, ordernummer och beskrivning av felet.
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten enligt gällande konsumentskyddslagstiftning . Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

Ansvarsbegränsning

  • Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande. Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetsstrejk, krig, eldsvåda, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt för slutförsäljning av produkter
  • Det är ingen garanti att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Information om Cookies

  • Enligt lag om information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.
  • Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Information om detta hittar du på post-och telestyrelsens hemsida.

Personuppgifter

  • Genom att handla hos Senzable.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer aldrig eller ger vidare dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.
  • Senzable.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat hos oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden.
  • Nedan finns information av hur vi i enlighet med GDPR lagrar och skyddar dina uppgifter

Vilka uppgifter lagrar vi ?

  • För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order, så lagrar vi förnamn, efternamn, adress, telefonnummer, e-mail, ip adress och köphistorik
  • I samband med köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

Betalleverantör

  • Vid genomförande av köp, delas informationen med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-mail och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura så sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydd parterna mot bedrägeri.

Fraktbolag

  • För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn och adressuppgifter för leverans. E-mail och telefonnummer kan även komma att användas för avisering.

Rätten att bli glömd

  • Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas.
  • Det finns få undantag till rätten till radering som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse som exempelvis bokföringslagen.

Ändringar till de allmänna villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringarna kommer publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterande i samband med order eller besök på webbplatsen.

Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden.
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARNs eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas med svensk rätt och lag.